Inglise keel – B2 Upper-Intermediate

  1. Täienduskoolitusasutuse nimetus: Alterum Plus OÜ / MTÜ Alterum Koolitus – Alterum Plus Koolitus
  2. Õppekava nimetus: B2-taseme inglise keele täienduskoolitus, kursused B2.1 ja B2.2.
  3. Õppekavarühm ja õpekava koostamise alus: Võõrkeeled ja kultuurid. Euroopa Nõukogu keeleoskustaseme süsteem.
  4. Eesmärk ja õpiväljundid:
    • Eesmärk: Omandada keeleoskuse tase B2, mis võimaldab õppijal suhelda inglise keeles enesekindlalt ja ladusalt laias teemade ringis, sealhulgas keerulistel ja erialastel teemadel. Õppija suudab mõista ja analüüsida keerulist teksti, väljendada oma seisukohti ning pidada argumenteeritud vestlusi.
    • Õpiväljundid:
      • Saab aru keerulisematest kõnedest ja ettekannetest, kaasa arvatud spetsialiseeritud ja abstraktsetest teemadest.
      • Mõistab ja analüüsib keerulisi tekste ja erialast kirjandust.
      • Oskab suhelda ladusalt ja spontaanselt, väljendada ning põhjendada oma seisukohti ja mõtteid.
      • Oskab koostada struktureeritud ja sisukaid tekste (nt esseesid, raportid ja formaalsed kirjad).
  5. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused: Täiskasvanud õppijad, kes on omandanud B1-taseme keeleoskuse või sooritanud tasemekontrolli testi. Vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel.
  6. Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides): Õppe kogumaht on 400 akadeemilist tundi, millest 200 tundi on auditoorset kontaktõpet ja 200 tundi iseseisvat tööd, kus õppija täidab sõnavara ja grammatika ülesandeid, kuulab raadio- ja telesaateid, loeb artikleid ja teeb nendest ülevaateid.

    Õppekava koosneb 2-st õppemoodulist:

    B2.1: 200 tundi (100 kontakttundi ja 100 tundi iseseisvat tööd).
    B2.2: 200 tundi (100 kontakttundi ja 100 tundi iseseisvat tööd).

    Iga kursuse lõpus toimub teadmiste kontroll testimise abil.
  7. Õppekava koostamise alus: Õppekava järgib täienduskoolituse standardit ja täiskasvanute koolituse seadust. Kool kinnitab, et õppekava on ajakohane ja selle arendusprotsess on tõenduspõhine. Õpiväljundid vastavad õppekava eesmärgile ja sisule ning on õppekavas planeeritud õppeaja ja meetoditega saavutatavad. Koolitajad kasutavad õppekava elluviimisel asjakohaseid õppemeetodeid, mis toetavad õppijat õpiväljundite saavutamisel. Õppija saab koolitajalt tagasisidet oskuste, teadmiste ja hoiakute omandamise kohta.
  8. Õppemeetodid:
    • Kontaktõpe: Rollimängud, video vaatamine ja analüüsimine, grupi- ja paaristöö, lugemis-, kuulamis- ja tõlkeharjutused. Kommunikatiivne meetod on põhiline, kuid arendatakse ka kirjutamis-, kuulamis- ja lugemisoskusi.
    • Iseseisev töö: Sõnavara õppimine, praktiliste harjutuste sooritamine ja keelekeskkonna kasutamine. Iseseisvaks tööks antakse ligipääs e-õppekeskkonnale.
  9. Õppekeskkond:
    • Koolitused toimuvad Tallinnas Tulika 19 Flora Majas (Kristiine Kaubanduskeskuse vahetuses läheduses) A-korpuse 3.korruse avarates suurte akendega ja sundventilatsiooniga valgusküllastes ruumides, kus on tagatud õppe eesmärkide ja õpiväljundite saavutamiseks vajalik õppekeskkond, sh suured valged markeritega magnettahvlid, arvutid ja suuremõõdulised üle 60″ monitorid. Uuendame tehnikat jm vahendeid vastavalt vajadusele.
    • Klassivahelises ruumis on kohvinurk ning kogu kohvilaua varustus kuulub hinna sisse. Klassiruumi lauad on kergesti teisaldatavad ning mööbli paigutus lubab kasutada aktiivõppe meetodeid. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud nõuetele. Meil on olemas paljundus- ja printimistehnika ning piisava kiirusega vaba juurdepääsuga Wi-Fi. Ruumid on hästi valgustatud, köetavad ning piisava hulga pistikupesadega.
    • Ühistranspordi peatused on mõne minuti kaugusel ning Kristiine ristmikku läbib enamus pealinna läbiv transport. Samuti on Tulika 19 Flora Maja hoovis meie õpilastele tagatud 3 tundi tasuta parkimist. Liikumispuuetega inimestele on juurdepääs tagatud nii panduse kui liftiga.
    • Kool kinnitab, et õpperuumid ja –tehnika vastavad töötervishoiu- ja tööohutusseaduses sätestatud nõuetele
  10. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
    • Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 80% kontakttundidest.
    • Hindamismeetod. Kursuse lõpus toimub teadmiste kontroll testimise abil. Hindamiskriteeriumid:
      • Kuulamine: Saab aru keerukamatest igapäevastest ja erialastest vestlustest ning ettekannetest.
      • Lugemine: Mõistab ja analüüsib keerulisi tekste, sealhulgas erialakirjandust.
      • Rääkimine: Oskab ladusalt ja struktureeritult väljendada keerulisemaid mõtteid ning arutleda.
      • Kirjutamine: Oskab koostada loogiliselt ülesehitatud ja sisukaid tekste.
  1. Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
    • Tunnistus väljastatakse kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud, st et õppija on osalenud vähemalt 80% kontakttundides. Tunnistusel on kirjas läbitud kursuse nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg ning Alterum Plus OÜ/MTÜ Alterum Koolitus registrikood jm andmed. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja ja keelekeskuse juhataja poolt.
    • Tõend väljastatakse, kui õppija ei ole õpitulemusi saavutatud (ei ole lõputesti sooritatud), kuid on osa õppetööst läbinud. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.
  2. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus: Inglise keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise pikaajalist kogemust. Kursuste läbiviija, täiskasvanute koolitaja ehk Õpetaja on spetsialist, kes sihipäraselt loodud õpisituatsioonis toetab täiskasvanud inimeste õppimist ja enesearendust. Koolitaja suunab õppijaid õppimise eest vastutust võtma. Kool tagab õppe eesmärkide ja õpiväljundite saavutamiseks vajalikud tegevused ning omab nõutavat pädevust.
  3. Õppekava kinnitamise aeg: 13.09.2024